Caroline Heide-Jørgensen

Professor, dr.jur.

Caroline Heide-Jørgensen har skrevet 14 artikler

Fagansvarlig for 2 kategorier:

  1. Konkurrenceret 23
  2. Markedsførings- og forbrugerret 65

Biografi

Caroline Heide-Jørgensen er professor i konkurrence- og markedsføringsret ved Københavns Universitets Juridiske Fakultet. Hendes primære forskningsområder er særligt indenfor markedsretlige discipliner, herunder konkurrenceret, markedsførings- og forbrugerret, medieret samt grundrettigheder, særligt i EU-sammenhæng. Hun er desuden daglig leder for forskningscenteret Center for Markeds- og Erhvervsret (CME).

Caroline Heide-Jørgensen blev i 2000 ph.d. på en afhandling om liberale erhverv og konkurrenceret, og i 2008 blev hun dr.jur. på en afhandling om reklamer og kommerciel ytringsfrihed. Hun har siden 1999 været ansat ved Københavns Universitets Juridiske Fakultet, hvor hun i 2008 fik et professorat. I perioden 2014-2020 var hun desuden ansat som professor II ved Bergens Universitet.

Caroline Heide-Jørgensen var forfatter til artikler, der var med i Gyldendals onlineleksikon denstoredanske.dk i perioden 2009-2017. Hun skrev artikler til Den Store Danske.

Se hendes profil på Københavns Universitets hjemmeside her.